top of page

  През 2011 г. Столична  община  спря  редовната  автобусна  линия  на градския транспорт до Витоша, което бе единствената възможност на Софиянци да се качат в планината с обществен транспорт. След проучване за интересите и нуждите на любителите на колоезденето се установи също, че голяма част от тях искат да карат в планината, но нямат подходящ транспорт, с който да стигнат до Витоша. В резултат на тези два проблема, през 2011, Лидл България стартира първата безплатна автобусна линия до Витоша – „Зелена линия“, а през лятото на 2014 г. бе пуснат и безплатен велоавтобус, специално преустроен за велосипедисти и техните колела. 

   

   Четири брандирани автобуса транспортираха желаещите през почивните дни и официалните празници, между юли и септември, а всяка от спирките по маршрутите бе адекватно маркирана с необходимата информация.

   

  Кампанията „Зелена линия Витоша“ и „ВелоВитоша“ успешно позиционира Лидл България като марка с прогресивно мислене и еко-съзнание. Косвения резултат от активната им натовареност беше, че Столична община преразгледа постоянната нужда от градски транспорт до едно от най-ценните природни богатства на столицата, а именно Витоша.

   За период от четири години, над 30 000 човека са се качили на Витоша, благодарение на Зелената линия.  А в  периода 2014 г и 2015г.  над 2500 велосипедисти са използвали специално организираната за тях безплатната автобусна Зелена линия „ВелоВитоша“.

  Важна част от резултатите е и положителната обратна  връзка, която получихме чрез  анкети,  попълнени  от  хората,  които използват линиите. Силен беше и отзвукът на кампанията в традиционните и социални медии.

ЗЕЛЕНА ЛИНИЯ

Фотография: Яне Голев

bottom of page